[SOLVED] Linux Bond als Netzwerkkarte für VM

Solarstorm

Member
Jul 16, 2020
116
7
23
Hallo,

mein nächstes Problem steht an. Ich habe nun mit 4 Netzwerkkarten ein Linux Bond erstellt. Der Bond funktioniert auch. Ich kann nur den Bond nicht als Netzwerkkarte für eine VM angeben. Was fehlt noch? Ich hatte schon versucht ein vmbr1 zu erstellen und als Bridge Port habe ich den Bond angegeben. Als fehler kam " iface bond0 - ip address can't be set on interface if bridged in vmbr1 (500)" Ich verstehe aber nicht was er mir damit sagen will. Es muss doch eine lösung geben alle VMs und Proxmox selbst über das Bonding surfen zu lassen.
 

About

The Proxmox community has been around for many years and offers help and support for Proxmox VE, Proxmox Backup Server, and Proxmox Mail Gateway.
We think our community is one of the best thanks to people like you!

Get your subscription!

The Proxmox team works very hard to make sure you are running the best software and getting stable updates and security enhancements, as well as quick enterprise support. Tens of thousands of happy customers have a Proxmox subscription. Get your own in 60 seconds.

Buy now!