Do you have a KVM switch to have a remote access to console zero like a iLo (HP) or iDrac (Dell) in case you need to do support ?
KVM switch also support IP remote console by the way.
TrueNAS ist noch nicht mal bare metal, sondern ein ESC Cluster? Wird ja immer wilder :)
Müll vielleicht nicht, aber übelst komplex und viele Layer.
Dazu noch möglichst billig, weil geiziger Auftraggeber. Bisschen fake HA drüber gestreut, was...
Jede Redundanz bringt einen Overhead mit, egal ob beim Lesen oder Schreiben. Die Performance-Verluste sind nur hin- und herschiebbar. RAID ist in meinen Augen im 08/15-Betrieb eigentlich komplett raus. Schon (tm) damals wollte keiner auf das...
Hi All. I'm new to Proxmox. Been using VMWare so far and just decided to migrate. Setting up Proxmox HA cluster on OVH Bare Metal RISE-3 machines so I'm somewhat limited by OVH restrictions, only 2 networks cards, one for management interface...
Haha, mit echtem raid5
aus 6 disks: Schreibrate von 5 Platten und 83% Ausnutzung bzw.
aus 8 disks: Schreibrate von 7 Platten und 87% Ausnutzung
und nicht zu vergessen, daß bei ext4/xfs die Schreibperformance bis 100% nahezu im unmeßbaren Bereich...
TrueNAS ist noch nicht mal bare metal, sondern ein ESC Cluster? Wird ja immer wilder :)
Müll vielleicht nicht, aber übelst komplex und viele Layer.
Dazu noch möglichst billig, weil geiziger Auftraggeber. Bisschen fake HA drüber gestreut, was...
Ok, so: There's definitively something odd with the block layer statistics for phyiscal devices in these kernel versions (7.0.14-8 now).
In my log, I see sudden large jumps in write ticks and time_in_queue values, like in this example (leading...
Absence of evidence isnt evidence of absence.
Searching for evidence after making a claim is backwards.
your google searches arent even informative- the toms hardware is breathless marketing without ANY substance. the Unihost article discusses...
Ich verstehe die Aussage auch nicht, Backup soll man immer machen und beim Backup knallt gar nichts, denn da wird ja nur gelesen.
Schreiben macht die QLC SSDs schnell kaputt, aber niemals ein Backup.
Also grundsätzlich will ja nur ich allein auf meine persönlichen Daten zugreifen. Dass jemand anderes auch ein "Datengrab" bekommt, das soll später folgen, muss aber kompatibel mit dem Ersteingerichteten sein.
Und wenn ich alles so in meine...
dpkg -V pve-manager proxmox-widget-toolkit
??5?????? c /etc/apt/sources.list.d/pve-enterprise.sources
I've already tried it in other browsers and on other devices, but unfortunately that's not the solution either. I've also cleared the cache...
Hi,
check : https://git.proxmox.com/?p=pve-kernel.git;a=commit;h=85b91acee2aef80d6c03af42b4782fceadd9b3b0
It's available in version "7.0.14-9" on pve-test since 05-Aug-2026 18:12...
Appreciate you've already reinstalled these packages but its worth validating them with dpkg:
dpkg -V pve-manager proxmox-widget-toolkit
It might be worth testing in another browser if this doesn't get you anywhere, or using private browsing...